Zilverlijn
Meer informatie
Behoefte aan een praatje of een goed gesprek?
Soms is het prettig om even uw hart te kunnen luchten of gewoon een gezellig praatje te maken. Zeker als u minder mensen ziet dat u zou willen. Een wekelijks of tweewekelijks telefoontje van beldienst de Zilverlijn is dan een uitkomst.
Wat is de Zilverlijn?
De Zilverlijn is onze belservice. U wordt iedere week of om de week op een vast dagdeel gebeld door een van onze getrainde vrijwilligers. Zij bieden een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek. Precies waar behoefte aan is.
Hoe werkt de Zilverlijn?
Een vrijwilliger van het Nationaal Ouderenfonds belt u elke week (of om te week) op een afgesproken dagdeel op. De vrijwilligers van de Zilverlijn hebben vaak veel uiteenlopende verhalen gehoord en hebben levenservaring. Een telefoontje duurt ongeveer 20 minuten. Uiteraard zijn alle gesprekken vertrouwelijk. Heeft u geen behoefte meer aan de gesprekken? Dan kunt u zich gewoon weer afmelden.
Vragenlijst
Bij de start van de Zilverlijn ontvangen deelnemers en vrijwilligers regelmatig een vragenlijst om te meten of de belservice aan de behoefte voldoet. U beslist dus mee over de toekomst van de Zilverlijn.
Aanmelden
Dus wilt u ook regelmatig gebeld worden voor een praatje of een goed gesprek? Meld u dan aan voor de Zilverlijn. Bel ons Klantcentrum: 088 344 2000, ma-vrij, 9-17 uur of meld u online aan via de rode knop.