Het Nationaal Ouderenfonds verbindt met nieuwe merkcampagne
16 september 2024
Het Nationaal Ouderenfonds slaat een nieuwe weg in om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Met een sterk vernieuwde aanpak en een frisse nieuwe huisstijl, zet het Nationaal Ouderenfonds volledig in op verbinding. Het doel: geen enkele oudere hoeft zich nog eenzaam te voelen.
Eenzaamheid onder ouderen is een groeiend probleem dat een innovatieve aanpak vraagt. Met de verwachting dat het aantal eenzame 65-plussers stijgt van 1,7 miljoen naar 2,2 miljoen in 2030, onderneemt het Nationaal Ouderenfonds actie. De nieuwe missie focust zich op het verbinden van ouderen met elkaar én met de maatschappij, om zo eenzaamheid bij de kern aan te pakken.
“We wachten niet langer. We gaan voorop in de strijd tegen eenzaamheid. Onze nieuwe aanpak en huisstijl reflecteren onze missie en waarden. We nodigen iedereen uit om deel uit te maken van deze beweging. Samen zorgen we ervoor dat geen enkele oudere zich nog eenzaam hoeft te voelen.
“
Aldus Kirsten Andres, directeur-bestuurder Nationaal Ouderenfonds.
In de vernieuwde strategie van het Nationaal Ouderenfonds staat verbinding centraal. Dit betekent meer dan alleen het bij elkaar brengen van mensen. Het gaat over het creëren van betekenisvolle relaties en een sterk sociaal netwerk voor ouderen. Voor vandaag én morgen. Met initiatieven als OldStars, de PlusBus en De Derde Helft zijn er veel gelegenheden om deze verbinding te vinden.
De aanscherping van het Nationaal Ouderenfonds wordt ondersteund door een opgefriste huisstijl waarin verbinding centraal staat met levendige kleuren, duidelijke lettertypes en authentieke fotografie. De huisstijl is toegankelijk en uitnodigend, en weerspiegelt de kernwaarden van het Nationaal Ouderenfonds: samen, actief en betrokken.
Op 16 september gaat de merkcampagne van start met advertenties in kranten zoals De Volkskrant en Trouw, evenals een radiospot. De campagne krijgt een vervolg tijdens de ‘Week van de Eenzaamheid’, die op 26 september begint.
De rebranding en merkcampagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Energize.