Start finale Goedgemutste Breicampagne in Madurodam
We breien Nederland nog één keer warm! In Madurodam zijn de iconische gebouwen bedolven onder de handgebreide wollen mutsjes om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. De samenwerking tussen innocent en Madurodam is het startschot van de finale van de Goedgemutste Breicampagne, waarbij innocent drinks zich al 15 jaar inzet om dit probleem op de kaart te zetten. Ieder jaar maken duizenden vrijwilligers mutsjes die op de smoothies worden geplaatst. Hoe meer mutsjes, hoe meer donaties van innocent aan het Nationaal Ouderenfonds, hoe meer eenzame ouderen geholpen kunnen worden. Deze vijftiende editie wordt de grote breifinale van de actie.
Tijdens de Goedgemutste Breicampagne worden er mutsjes gebreid voor op de smoothies van innocent. De opbrengst gaat naar het Ouderenfonds. In de afgelopen 15 jaar zijn er maar liefst 1.197.676 mutsjes gebreid. In de afgelopen edities is er €239.535,- opgehaald. Daarmee hebben we een heleboel ouderen kunnen helpen.
De grote breifinale
Aan al het goede komt helaas een einde. De aankomende editie zal de vijftiende en laatste Goedgemutste Breicampagne zijn. Na jaren eenzame ouderen steunen gaat innocent zich nu richten op het helpen van onze planeet. De Goedgemutste breicampagne stopt, maar Samen Breien met het Ouderenfonds blijft natuurlijk bestaan. Pak voor de laatste keer de naalden op om zoveel mogelijk mutsjes te breien. Zodat de smoothies van innocent nog één keer, in december 2022, goedgemutst zijn!
Echte community
Charlotte Paulides, opperhoofd van de Goedgemutste Breicampagne: “Met de Goedgemutste Breicampagne zetten we ons in voor eenzame ouderen in Nederland. Het is geweldig om te zien dat er door de jaren heen een community is ontwikkeld die samen breit voor dit doel. Breiclubjes zijn ontstaan, en jong en oud doet mee.” Mevrouw Ottenvanger bijvoorbeeld, zij is 92 jaar en meesterbreister van het eerste uur: “Ik ben wel alleen, maar als ik brei ben ik niet eenzaam.”
Voor jong en oud
“Madurodam is een plek waar jong en oud samenkomt. De sociale missie van het familiepark is dan ook mensen inspireren en stimuleren verbinding te maken met anderen en zo samen de samenleving mooier te maken. De Winterweken zijn bij uitstek een periode om gezamenlijk de gezelligheid en warmte op te zoeken. Wij dragen als Madurodam de Goedgemutste Breicampagne een extra warm hart toe, omdat wij geloven dat iedereen in Nederland deze warmte verdient.” Aldus Ludmilla Molina, communicatie marketeer bij Madurodam.