Ouderenombudsman

Meer informatie
Heeft u een vraag over ouder worden?
Heeft u vragen over bijvoorbeeld zorg, wonen, vervoer of geldzaken? De OuderenOmbudsman helpt ouderen, hun naasten en zorgprofessionals op weg.
Wat is de Ouderenombudsman?
De OuderenOmbudsman is een gratis en onafhankelijke vraagbaak. U, uw familie of mantelzorgers kunnen bij de OuderenOmbudsman terecht voor alle vragen of zorgen op het gebied van ouder worden. Thema’s die we behandelen zijn bijvoorbeeld zorg, wonen, financiën en vervoer. De OuderenOmbudsman signaleert en vraagt aandacht voor maatschappelijke kwesties.
Hoe werkt de Ouderenombudsman?
U belt de OuderenOmbudsman via 088-344 2000 of stuur ons een bericht. De OuderenOmbudsman staat voor u klaar, op werkdagen van 9 tot 17 uur. Getrainde vrijwilligers geven gedegen, praktische informatie en verwijzen u door waar nodig. Heeft u een klacht, bijvoorbeeld over een instantie? Dan helpen wij u ook graag. Uiteraard worden alle gesprekken vertrouwelijk behandeld.
Landelijk meldpunt discriminatie
Iedereen in Nederland heeft recht op een gelijke behandeling. Dat vinden wij als Ouderenfonds ook. Wanneer je je gediscrimineerd voelt of ziet dat een ander wordt gediscrimineerd, kan je dit melden. Voelt u zich gediscrimineerd of heeft u meegemaakt dat een ander werd gediscrimineerd? Maar u weet niet wat u er aan kan doen? Ga naar het discriminatie.nl voor meer informatie.